Saturday 30 November 2013

Dark's Love 13

"Rika!!!" Mia memasuki bilik mereka bersama jeritan nyaring yang membingitkan telinga siapa yang mendengarnya.

"Mia!!!" Rika membalas dendam dengan menjerit betul-betul di tepi telinga Mia ketika mereka berpeluk.

"hoi, kau nak buat aku pekak or what??" Mia menggosok telinganya sambil mengaduh kesakitan. Rika mula gelak hingga terguling ke lantai.

"kau pula?? Kau ingat aku tak tahu kau balik hari ni ke apa nak jerit-jerit??" Rika menyoal Mia kembali apabila ketawanya reda.

"Manalah tahu, kawan aku ni jealous aku balik rumah sampai lupa kat aku yang comel ni."

"Mengarut je kau ni. Apa dah jadi kat rumah kau hah?? Kau makan ikan kerapu banyak sangat ke sampai kau balik sini merapu entah apa-apa ni?? Ke, kau demam??" Rika meletakkan tangannya ke dahi Mia.

"Tak panas pun." Cepat Mia menarik tangan Rika. Tiba-tiba dia sedar sesuatu yang berubah pada wajah kawannya.

"Rika, since when did you have dark circles??" Mia mendekatkan kepalanya ke wajah Rika. Cepat-cepat Rika menjauhkan wajahnya.

"Nampak sangat ke??" dia menyentuh bawah matanya.

"Yeaaa.... Apa kau buat masa cuti?" Mia mengangguk dengan mata yang bulat.

"Alaaa, nothing much, kan aku kan takde kuasa, so, i study a lot." Rika memutuskan untuk tidak memberitahu Mia mengenai halnya dengan mendalam. Mia hanya mengiyakan.
________

"Okay guys, ni plan dia. Nanti lepas lunch break,Mia takde sebab Miss Lia akan panggil dia, and we'll have free time during Madam Dee lesson, time tu kita ambush dia." Sya menerangkan rancangannya kepada rakan sekelas yang lain.

"Yeah!! Aku dah lama gatal nak kenakan orang ni." Ken menggosok kedua-dua tangannya.

"Relax sayang, ini boleh jadi best prank of the year for us." Sya memaut lengan Ken dan menyandarkan kepalanya ke bahu Ken.

"Bitch, stop laying your filthy hands on me!!" Ken menarik tangan Sya jauh dari lengannya.

"I tak kisah you nak cakap apa, cause one fine day you'll be mine~" Sya menarikan jarinya ke wajah Ken setelah tangannya dilepaskan.

"Whatever~" Ken berlalu pergi dari kelas mereka. Kawan-kawan mereka satu-persatu pergi, takut jikalau Sya meletupkan amarahnya kepada mereka yang berada di situ. Sya menggenggam penumbuk. Setelah dirinya kembali tenang, dia tersenyum sinis.


"Heh, just wait and see Kenbi Hasawika."

No comments:

Post a Comment