Thursday 10 December 2015

Dark's Love 17

Setahun. Setahun Rika habiskan untuk menuntut kembali mantera dan kuasanya. Kini, dia sedang bersiap untuk merentas dimensi dengan bantuan ahli sihir yang telah bersamanya selama setahun, Sir Qewrizz.

“I’m gonna miss you so much…” Rika berkata perlahan.

“Awwww… Saya pun akan rindukan Cik princess juga.” Qewrizz membalas sebelum bergerak memeluk Rika yang sudah berair matanya.
“Hantar surat dekat saya kalau ada apa-apa berlaku. I will come here running,” air matanya dikesat sebelum tertawa apabila kini tuk gurunya pula yang berair mata.

“Okay, kali ni, saya pergi betul-betul so, janganlah nangis… Karang batal lagi pula.”

“Okay, okay…” Qewrizz melepaskan pelukannya sebelum menolak Rika perlahan kearah lubang merentas dimensi.

“Farewell, Sir. Farewell…” Itu adalah kata-kata terakhir Rika sebelum dia berangkat pergi merentas dimensi. Langkahnya, dijaga agar tidak menarik perhatian penjaga dimensi.

‘Kau kena lepas ini saja Rika, sebelum sesuatu berlaku.’ 
___________
“Awwwwwuchhh, gosh, kenapa kali ni lagi sakit dari yang lepas. Arghhhhh,” sambil cuba untuk berdiri, dia menggosok pinggulnya perlahan.

“Rika?” satu suara kedengaran.


‘Siapa pula tu? Aku harap bukan Mia…’ hatinya berbisik.
__________

Folksss~~ miss me? Kita rindu gila-gila haha XDDD short update, another one's coming midnight 14th December sebab result PT3 kita keluar hari tu hihi 
Dah konfem tak dapat 8A but i'm good heeeeeeee ^,^

Lupa nak cakap, posts yang lepas dah update.. Tak banyak yang berubah, just nak adjust bahasa je hehe oh, and please note that the country is Sferdstone ^^

Till then s2 <3

No comments:

Post a Comment